הצגת נושאים
מבנה אתר ואפשרות קידום בגוגל
ההשפעה של מבנה אתר על קידומו משמעותית מאד. למעשה ניתן לבצע קידום אתר בחינם. קיימים רכיבים רבים שמבטיחים קידום אתר יעיל בתוצאות החיפוש של גוגל ואחרים. להלן חלק מהמרכיבים הנדרשים:
- אפשרות פשוטה לקביעת התוכן שיוצג ככותרת העליונה של העמוד. כותרת זו אינה מוצגת בתוך העמוד אלא בלשונית העליונה של העמוד. כותרת זו (title tag) מוצגת כטקסט הקישור שמוצג בתוצאות החיפוש. יש לרשום תוכן בעל מספר מילים בטווח מוגדר.
- תיאור העמוד - תיאור זה אינו מוצג לגולש (meta description) אך משמש את מנוע החיפוש בעת הוספת העמוד לאינדקס האתרים. טקסט זה מכיל מספר מילים בטווח מוגדר ומוצג בתוצאות החיפוש מתחת לקישור כתיאור קצר של העמוד.
- כותרת עמוד ראשית - כותרת זו נראית לגולש ומוצבת בין תגי h1 (header tags) שמציינים שהמילים בתג זה הן מייצגות את נושא העמוד. עמוד מכיל כותרת h1 בודדת. בנוסף מכיל העמוד תגי h2 ו h3 לציון הנושאים ברמת חשיבות שניה ושלישית.
- יצירת קישורים פנימיים בתוך האתר - בעת הוספת תוכן לאתר ניתן ליצור קישורים פנימיים למאמרים אחרים באתר. בעת יצירת הקישור יש להקפיד על המילים הנרשמות בקישור (anchor tag text). ניתן לראות קישור כזה בחלקו העליון של עמוד זה.
- כתובות העמודים - כתובות עמודים מוצגות בתיבת הכתובת של הדפדפן. שם העמוד הנדרש מוצג כחלק מכתובת העמוד. כתובת העמוד חשובה לזיהוי העמוד בעת צפייה בנתונים סטטיסטיים.
- מהירות האתר - אתרי אינטרנט מהירים מועדפים על מנועי חיפוש. גוגל מאפשר ביצוע בדיקת מהירות אתר באמצעות ממשק פשוט. בדיקת מהירות אתר מאפשרת קבלת מידע אודות המרכיבים הבעיתיים. המידע יסייע בתיקון הליקויים שגורמים להאטה.
מערכת ניהול תוכן CMS מאפשרת ניהול המרכיבים המוגדרים לעיל. כותרת עליונה, כותרות header, תיאורי עמוד וכדומה ניתנים לעדכון בכל עת באמצעות מערכת ניהול תוכן בעלת אפשרויות קידום. התוכן המלא בעמודי האתר (התוכן המלא של המאמרים) חשוב לצורכי קידום. יש להתייחס בקפדנות למרכיבים המוזכרים לעיל ולכתוב תוכן מלא בצורה רגילה עבור הגולשים. נסיון לכתוב תוכן "עבור מנוע החיפוש" אינו מומלץ. המרכיב החשוב מצוי בהחלטה לעניין הנושאים שיוצגו באתר. ניתן לגבש נושאים וכותרות למאמרים לאחר עבודת בדיקה.
תגובות