מערכות ניהול אתרים
מערכת ניהול תוכן לאתר אינטרנט משמשת להוספה, עדכון ומחיקת תוכן. תכנים באתר כוללים טקסט, תמונות, סרטונים ועוד. מערכת ניהול תוכן מיועדת ללקוחות חסרי ידע מעמיק בתחום המחשב בכלל והאינטרנט בפרט.
מערכת ניהול תוכן פשוטה מאפשרת את כלל הפעולות הנדרשות לניהול אתר אינטרנט מבלי להדרש לזמן למידה ממושך. פשטות ההפעלה אינה גורעת ממגוון הפעולות שיכול מנהל האתר לבצע. המערכת מבצעת את עבודת ההוספה, העדכון ומחיקת תכנים בהתאם לדרישות הלקוח. אתרים שונים מכילים מערכות שונות בהתאמה לייעודם. לדוגמה, אתרים שמכילים מערכות באנרים פרסומיים יכילו מערכות ייעודיות לנושא זה.
במקביל לניהול תכנים, מכילה המערכת מידע מפורט אודות מבקרים שפנו באמצעות טופס יצירת קשר או כל טופס אחר באתר. המידע מאפשר שימוש המשכי לצורכי דיוור או כל קשר עתידי עם הפונים.
אתרי מכירה מכילים רשימות מפורטות של קונים ומוצרים שנרכשו. רשימות אלה מאפשרות מעקב אחר משלוחים.
תוכן אתר הוא המקדם הבסיסי של אתר אינטרנט. ללא תוכן רלוונטי אין משמעות לקיומו של אתר ברשת. בעת ביצוע חיפוש רושמים הגולשים ביטויי חיפוש. המילים נרשמות בתיבת החיפוש של גוגל והתוצאות תואמות את ביטוי החיפוש שנרשם. בכדי להקלט בתוצאות החיפוש חייב אתר להכיל מילים אלה בתוכנו.
היכולת לעדכן תוכן במהירות הכרחית לאפשר קידום אורגני. קידום אורגני מתייחס לתהליכים אוטומטיים של סריקת אתרים וקביעת מיקומם בתוצאות החיפוש בהתאמה לתוכן המצוי בהם.
לקוחות אתר אינטרנט הם רוכשי מוצר או שירות. נתוני לקוחות מחייבים ניהול ותחזוקה. אתרי אינטרנט עשויים להחזיק מידע רב אודות לקוחות מנתונים שנאספו באתר. הנתונים כוללים נתוני רוכשים, נתוני מנויים, נתוני מוצרים שנרכשו ועוד. נתונים אלה זמינים במערכת ניהול הלקוחות של אתר אינטרנט.
המערכת מציגה את כל שנרשם בבסיס הנתונים על ידי הלקוח בעת ביצוע הרכישה באתר.
הלקוח הוא מרכז כל עסק ושמירה על קשר תקין ומקצועי מול הלקוח מבטיחה את נאמנות הלקוח למותג. סוכני מכירות יכולים להתחבר למערכת בכל עת ולעדכן נתוני פגישות, סיכומים ועוד. המערכת מאפשרת שילות תמונות, סרטונים, קבצים ועוד.
לדוגמה, סוכן מגיע אל לקוח (לפי תכנית עבודה שנוצרה באמצעות המערכת) ומעדכן את המערכת לעניין שעת הגעה, שעת עזיבה, סיכומים שהושגו וכדומה. הסוכן יכול לצלם את משרד הלקוח ולאחר מכן להמליץ על ריהוט מתאים. ההמלצות ניתנות להעברה ללקוח באמצעות אימייל שישלח ישירות מהמערכת.
מערכות מסוג אחר מבצעות השוואות ביצוע בין סוכנים. הנתונים מוצגים כגרף עמודות כשלכל סוכן מוגדרת עמודה בצבע שונה. הגובה של העמודות מציג את ההשוואה באחזים בין הסוכנים השונים. במקביל עשויות המערכות לבצע משלוחי דואר אוטומטיים יומיים לסוכנים וללקוחות.
מערכת ניהול קשרי לקוחות בבית דפוס קולטת הצעות מחיר שנשלחות ללקוחות. לאחר יומיים מבצעת המערכת בדיקה להצעות שלא נסגרו ושולחת אימייל אוטומטי לכל לקוח שקיבל הצעה. האימייל שנשלח מכיל לחצן שמאפשר הסרה אוטומטית מרשימת התפוצה.